Generalforsamling 2019 afholdt

ITD Arbejdsgiver har holdt årlig generalforsamling

27.04.2019

Medlemmer af ITD Arbejdsgiver har holdt den årlige ordinære generalforsamling lørdag den 27. april 2019. Der blev valgt tre nye bestyrelsesmedlemmer på generalforsamlingen.

På generalforsamlingen kunne medlemmerne af arbejdsgiverforeningen høre den nye formand, Christian S. Madsen, fortælle om sin vision for ITD Arbejdsgiver.
- ITD Arbejdsgiver skal være kendetegnet ved ordentlige forhold, og vores medlemmer skal være gode repræsentanter for transportbranchen. Det skal være tydeligt for omverdenen, at medlemmerne i vores arbejdsgiverforening har styr på tingene. Det vil jeg stille mig i spidsen for, sagde han i sin beretning.

Direktør i ITD Arbejdsgiver Trine S. Plesner kom i sin beretning ind på den retssag, som ITD Arbejdsgiver har anlagt mod den danske stat for at sikre arbejdsgivere foreningsfrihed.
- I ITD Arbejdsgiver støtter vi op om, og arbejder indenfor, den Danske Model. Men vi arbejder imod den praksis der gælder i Arbejdsretten i dag, der betyder at 3F i praksis har monopol, og som vi mener er i strid med Danmarks internationale forpligtelser til at sørge for, at der gælder fuld foreningsfrihed, sagde hun.
- Det bliver et langt og sejt forløb, og vi er – om nødvendigt - parate til at føre sagen hele vejen til Den Europæiske Menneskerettighedsdomstol, tilføjede direktøren.

Den nye bestyrelse
Ifølge ITD Arbejdsgivers vedtægter er formand og næstformand i ITD fødte medlemmer af ITD Arbejdsgivers bestyrelse. Dermed er Christian S. Madsen (S. Chr. Sørensen A/S, Rødding) formand og Niels Juel Nielsen (Boxlink Aps, Århus) næstformand i foreningen. Dette skifte skete allerede ved ITD’s generalforsamling den 6. april 2019.

Der var på lørdagens generalforsamling valg til de øvrige tre bestyrelsesposter, og her modtog Nikolai Sejr Sørensen (Leif Sørensen Tanktransport ApS, Egtved) og Svend Erik Brogaard (Vognmand Sv. E. Brogaard A/S, Holstebro) genvalg til bestyrelsen for en 2-årig periode. John A. Skovrup (J. A. Skovrup Aps, Bække) modtog valg for en 1-årig periode.

Anders Bennedsen (Vognmandsforretning Anders Bennedsen, Vejen) blev ny 1. suppleant og Frede Matzen (Frede Matzen ApS, Ribe) 2. suppleant. Begge for en 1-årig periode.